sobota, 14 listopada 2020

Wszystkich Świętych Roku Pańskiego 2020

Powiedzmy, że będzie to niekanoniczny odcinek. Niedawno mówiłam, że żałuję, że nie mogliśmy w tym roku obchodzić dnia zmarłych. Zrekompensowałam to chociaż po części i pojechałam z rodziną na cmentarze tydzień temu.








Zrobiłam kilka ujęć i uznałam, że po prostu warto by je tu dla was dodać. Niżej i wyżej żołnierze, składający hołd pod pomnikiem Lelewela. To święto dużo znaczy dla mnie znaczy, nie wiem czy kiedyś wspominałam, ale baardzo interesuję się moimi przodkami i zabezpieczam wszelkie pamiątki rodzinne. Przez zdaje się rok robiłam drzewo genealogiczne, w którym po godzinach spędzonych z cyrlicą i łączenia faktów, dotarłam w niektórych miejscach do moich 9xpra dziadków. Ostatnio miałam okazję pierwszy raz zobaczyć dom moich prapradziadków. Jakim ciosem było zobaczyć, że wszystkie cenne przedmioty po prostu wyrzucono, a stodoła, w której stały stare meble spłonęła.














i tyle

2 komentarze:

  1. CHOLERA JASNA BLOGGER DZIAŁAJ NA DRUGIM BLOGU MI JUŻ JAKIŚ BŁĄD POKAZUJESZ I TO KILKA RAZY Z RZĘDU
    ...przepraszam, musiałam wyrzucić to z siebie. Niczym Onet w 2012, kiedy to petshopowe blogerki masowo migrowały tutaj. Anyway. Dobrze, że jednak udało Ci się odwiedzić cmentarz. Właśnie dlatego myślę, że to obostrzenie trochę nie miało sensu, bo większość ludzi pewnie i tak po prostu pojechała później. Czy pomogło to zmniejszyć tłoki, nie ocenię, bo sama niestety nie byłam. Może za rok. Zdjęcia niesamowite. Wszystkie. Ale najbardziej pierwsze, drugie, piąte i szóste. *-* Sama nie wiem prawie nic o moich przodkach, teraz chciałabym się czegoś dowiedzieć, ale nie posunę się raczej do tworzenia tak rozległego drzewa genealogicznego. Szacun. Cyrylica... miałaś przodków w Rosji? :0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naah, z Rosją wspólnego nic nie mam, po prostu ta miejscowość leżała pod rosyjskim zaborem i wszystkie oficjalne akta (urodzin, chrztów, śmierci) były napisane po rosyjsku. Ogarniałam schematy tych dokumentów i szukałam danych. Jeśli ktoś mieszka na zachodzie Polski, to takie akta będą po prostu po niemiecku 🤷‍♀️ polecam, bo to mega zabawa 😛 ostatnio odmawiałam sobie zdjęcia rodzinne w photoshopie

      Usuń